maanantai 20. helmikuuta 2017

Fifty shades of grey arvostelu


Hei,

mä en normaalisti tee mitään tälläisiä kirja-elokuva-arvosteluja, mitä ajattelin nyt kokeilla. Sanokaa, jos on teidän mielestä ihan surkeaa tekstiä.

Mä ostin viime viikolla ton fifty shades of grey- kirjan, koska kaikki puhuivat siitä sarjasta sen elokuvan kakkos osan takia. Itse tykkään henkilökohtaisesti lukea ennemmin kirjoja kuin katsoa elokuvia. Kirjoista saa minun mielestäni paljon enemmän irti. Saa kuvitella asioita itse ja pääsee tunnelmaan paremmin. Tykkään myös lukea ensiksi kirjan ja vasta sitten katsoa elokuvan, koska kirjaa on inhottavampi lukea silloin, kun tietää juonen. Tällä kertaa kuitenkin olisin ennemmin halunnut ensiksi katsoa elokuvan ja sitten vasta lukea kirjan, koska petyin tuohon elokuvaan niin paljon.

En sano, että elokuva olisi ollut huono, mutta se oli niin paljon laimeempi ja kesympi kuin kirja. En
pitänyt siitä. Elokuva oli hyvin tehty ja juoni kulki melkein yhdessä kirjan kanssa. Muutamat kohtaukset olivat väärin päin, mutta muuten yllättävän hyvä. Olin kuullut ennestään, että elokuvat ovat paljon kesympiä kuin kirjat. Elokuva oli hyvin ja laadukkaasti tehty. Antaisin elokuvalle ehkä arvosanan 7/10.

Minun arvosteluun vaikutti hyvin paljon se, kun tiesin kirjasta juonen ja odotin sen mukaan elokuvan kulkevan. Näyttelijät olivat hyviä. Kun aloin katsomaan elokuvaa, olin itse kuvitellut päähenkilöt erilaisiksi, mutta heidän näyttelijänsä, kyllä sopivat rooleihin hyvin. Lempi henkilöni elokuvan näyttelijöistä oli Katea esittävä henkilö. Hän oli juuri rooliinsa sopiva, täydellinen.




Kirjasta annan arvosanan 9/10.
Tykkäsin kirjasta hyvin paljon. Heti, kun olin ensimmäisen osan lukenut halusin vain lisää. Halusin tietää, miten tarina jatkuu, mitä oikein tapahtuu. Se on kirjassa minusta parasta, kun se loppuu, niin haluaa lisää. Henkilöt olivat mielenkiintoisia ja antoivat paljon ajateltavaa. Onko tälläisiä henkilöitä olemassa, voiko näin ihminen tuntea ja ajatella.

Kirja kertoi tilanteita hyvin tarkasti ja yksityiskohtaisesti. Kertoi mitä kukin henkilö tuntee ja ajatuksia samalta hetkeltä.

Kirjan alku oli nopeaa ja jo heti alusta kiinnitti mielenkiinnon. Itsehän myös odotin kirjasta paljon, koska olin kuullut siitä niin paljon juttua. Siitä oli kohuttu paljon.

Suosittelen kirjan lukemista!



Toivottavasti tykkäsitte arvostelustani.

-Rosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti