keskiviikko 15. helmikuuta 2017

My workout routine

Hei,
tänään kerron hieman liikuntarutiinistani.

Maanantai
Kuntosaliharjoittelua tai RVP jumppa

RVP tunnilla lämmitellään alussa helpolla askelsarjalla. Lämmittelyn jälkeen treenaaan erityisesti reisien, pakaroiden ja keskivartolon lihaksia. Tehokkuutta lisätään yhdistämällä lihaskuntoliikkeiden väliin erilaisia sykkeennosto-osuuksia. Tunnin lopussa spurtticombot ja lyhyet venyttelyt.(60min)

Tiistai
Squat ja sixpack tai zumba

Squat tunnilla keskitytään yksinkertaisin liikkein työstämään alavartaloa. Lopuksi ovat lyhyet palauttavat venyttelyt. (30min)

Sixpack tunnilla keskitytään yksinkertaisiin liikkein työstämään vatsalihaskorsetin muodostavia lihaksia: vatsaa, selkää ja kylkien lihaksia. Lopuksi on lyhyet palauttavat venyttelyt. (30min)

Keskiviikko
Kuntosaliharjoittelua

Torstai
Kiinteytys 

Kiinteytys tunnilla lämmitellään koreografialtaan helpoin askelsarjoin 15 tai 30 minuuttia alusta. Lihaskuntaliikkeitä tehdään välineillä tai ilman 30 tai 45 minuuttia lämmittelyn jälkeen. Lopuksi venyttelyt.

Perjantai
Kuntosaliharjoittelu tai Combat

Combat tunti perustuu kampailulajeihin. 30-40 minuutin aerobinen osuus sisältää yksinkertaisia ja tehokkaita isku- ja potkusarjoja. Jäähdyttely tehdään taijimaisesti, ja lihaskuntoa kohotetaan sekä painoilla että ilman.

Lauantai
Zumba tai Squat ja sixpack

Sunnuntai
Kuntosaliharjoittelu

Yllä näkyy viikkokalenteri, mitä teen viikon aikana. En käy joka päivä salilla ja ryhmäliikuntatunneilla. Valitsen viikon aikana päivät joina käyn ja mitä teen. Käyn kuitenkin viikossa kaksi kertaa vähintään tekemässä kuntosalitreenin, joka minulla on kaksijakoinen. Tämän lisäksi käyn myös yleensä vähintään kahdella ryhmäliikuntatunnilla. 

Aamuisin teeh yleensä 15 minuutin pituisen morning workout routine. 

Esittelen myöhemmin mitä teen kuntosaliharjoittelussa ja tämän aamun workout:n.

-Rosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti