tiistai 28. maaliskuuta 2017

Vegaanius

Hei

Minusta on ollut ihana nähdä, kun tämä vegaanius on tullut trendiksi. Osaksi se on mielestäni hyvä asia ja osaksi ei. Itse en siis koskaan ole ollut vegaani. Olen kyllä jo muutamanakin vuonna osallistunut vegaaniseen tammikuuhun. Olen kuitenkin kasvissyöjänä ollut 12 vuotiaasta asti. Elikkä tällä hetkellä melkein 8 vuotta hieman vajaa. Ensimmäiset neljä viisi vuotta pysyin aivan ja täysin siinä. Muutamana viime vuonna olen silloin tällöin syönyt kanaa tai kalkkunaa, mutta punaiseen lihaan en ole enää pitkään aikaan koskenut.

Veganius on hyvä asia ympäristölle ja maailmalle. Tiesittekö, että se määrä vehnää mitä syötetään lehmälle, josta saadaan kahdelle ihmiselle ruokaa, sillä vehnä määrällä saataisiin ruokittua 20 ihmistä. Ihan tälläinen kiva pieni fakta. Moni ei ajattele enää oikeasti tätä vegaaniutta, miksi se on hyvä asia jne. Ajatellaan, että se on trendi, mutta ei syvällisemmin.

Itse en tosiaan halua syödä eläintä, koska minua ällöttää se tuotanto. Kaiken lisäksi olen ollut niin pitkään ilman punaista lihaa, että sen maku saa minut oksentamaan.

Mutta te kaikki nuoret, jotka olette sormia napsauttamalla aloittanut teidän vegaaniutenne. Oletteko koskaan ajatellut sitä asiaa mitä kaikkea te syötte ja mitä kaikkea teidän pitäisi syödä? Eläkkä syy miksi minua häiritsee tämä vegaanius on, että toivon kaikkien ajattelevan mitä kaikkea he tarvitsevat. Kaikki eivät tajua mitä kaikkea täytyy syödä, jotta saa kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet.

Toivon, että edes joku ymmärsi.

-Rosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti